Djurens rätt

image5

Är det rimligt att föda upp djur (som har känslor, visar smärta och visar tillit mm.) enbart i syfte att vi blodtörstiga människor ska äta dem?

Kan ni som äter kött försvara situationerna i slakterierna och i de trånga instängda ladorna, stiorna osv. ?
Vågar ni erkänna att ni köttkonsumenter är medskyldiga till detta eller orkar ni helt enkelt inte bry er?
Det viktiga är att ni får njuta av god mat?

Är det inte så att vi kan bli mer än mätta ändå här i "u-landet" Sverige även om vi inte äter kött?

Tycker du att det är helt ok att man framavlar blinda hönor för att motverka att de kannibaliserar, (ja de äter upp varandra levande och börjar med att hacka sönder analöppningen på varandra) i stället för att inse att höns har rätt att få vistas utomhus och picka i gröngräset i stället för på varandra?

Jag kan fortsätta länge och vill tillägga att jag är inte en politisk vandal när det gäller djurens rätt och jag hyser inte agg mot de som tycker om att äta kött jag bara HATAR hur vi handskas med jordens djur för egen vinnings skull och för den loja attityden mot att det faktiskt är djur på tallriken. Många barn vet inte att kött är djur för det berättar inte föräldrarna för då kanske barnet tycker synd om djuret och vill inte äta......oj oj oj.

Börja med att fråga dig själv:
Skulle jag välja att äta något annat om jag var tvungen att döda den här KALVEN själv?
Svarar du ja på den frågan tycker jag också att du ska välja något annat alternativ. Vad är det man säger, man kan inte både äta kakan och ha den kvar.

Jag ber alla att tänka till!!
Man måste inte sluta äta kött (även om det är önskvärt) för att medverka för bättre djurförhållanden men man kan ställa krav på leverantörer, politiker och andra och man måste inte äta kött varje dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback